En liten lista

Sitter och nattsuddar igen efter en stressig dag. Ibland är det svårt att varva ner och då tänkte jag passa på att kopiera en lista som Susanne har gjort.

Längtar Du efter julen?
Hallå, självklart!


Vad är det Du längtar mest efter (om Du nu längtar efter julen)?

Mys, klappar och godis.


Vad ska Du göra i jul?

Umgås med min familj, promenera och slappa.


Har Du köpt klart Dina julklappar?

Självklart inte, jag köper alltid i sista minuten.


Vad har Du önskat Dig i julklapp?

Lugn och ro, kramar och kläder. Jag kan komma på massor med mer saker men det räcker nog så. :)


Ditt bästa jultips?

Umgås med människor du tycker om.


Favoritmat på julbordet?

Pappas köttbullar


Något på julbordet Du inte äter?

Julskinka och lutfisk


Julgran?

Älskar julgran, men i år har jag bara en liten i plast. Lite kitsch...men söt är den.


Ingvar som julvärd?

Varför inte?


Julstrumpor, är det något för Dig?

Brukar vi inte ha, men det skulle vara roligt.


Tror Du eller har Du någonsin trott på Tomten?

Nej, jag har aldrig trott på tomten...lite tråkigt faktiskt.


Finaste julsången?

Gläns över sjö och strand, Joulupuu on rakenettu


Kollar Du på Kalle klockan tre?

Vi brukar ha tv´n påslagen, men så mitt i programmet kör vi igång med julklapparna då ingen av oss kan hålla sig ifrån dem. ;)


Karl-Bertil Jonsson?

Love it! Men jag brukar missa den av någon anledning.


Särskild jultradition Du gillar extra mycket?

Den enda tradition vi har i våran familj är att vi inte har traditioner.


Vilken tid på julaftonen är den bästa?

Det är väl egentligen kvällen innan då jag sitter hemma och dricker julmust och slår in julklappar.


Finns det någon julmusik Du har svårt för?

Allt som är omgjort för att musikförlag ska tjäna extra slantar, typ hiphopjul och liknande.


Har Du något nyårslöfte på gång?

Gå ned i vikt, sluta röka....men det är alltså bara i tankestadiet. Gå ned i vikt bara ska jag göra!


Är det något Du vill tillägga?

God jul!



106826-273

Foto: Southern Living




Kommentarer
Postat av: Lottisen

Oh vilka roliga frågar, älskar sånt där =O)Är de inte pinoccio (vet inte hur han stavar) som hänger i granen där...

2006-12-22 @ 08:59:20
Postat av: Tina

Vill önska dig en riktigt härlig jul =)

Postat av: Teija

I think I understood 75 % :) Yesterday was ok, nothing special. Now I am doing finals here and Tomi will pick me up later today and then x-mas in Visuvesi starts to me. I am already very, very hungry :D

2006-12-23 @ 11:51:40
URL: http://www.roopeliini.vuodatus.net
Postat av: Hannele

Hoppas att du inte handlar på julafton utan låter biträdena också vara lediga.
Ha en riktigt mysig jul.

2006-12-23 @ 15:05:12
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Teija

Hi, I am waiting for Tomi to arrive. ILOISTA JOULUA !

2006-12-23 @ 17:54:47
URL: http://www.roopeliini.vuodatus.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback