Minipyssel

Häromnatten satt jag och kusin Teija och pratade miniatyrer. Förstår inte hur två personer kan gå igång på något och bli helt maniska som vi. Finns det andra? ;)
Teija har ett helt fantastiskt dockskåp som jag varit lite avundsjuk på under flera år och nu bestämde jag mig för att försöka bygga ett eget.
Det verkar vara en hel del pyssel med sådant och jag är ju sådan att om det inte går fort och är relativt lätt så tröttnar jag. Ja jag vet....vilken dålig egenskap. *ler*
Så jag tänker börja med att göra en Extream Makeover på mitt gamla Lundby från 70-talet. Ska bli spännande att se om jag orkar och om det går att göra till ett modernt hus med lantlig inredning. Ja, sådär som jag vill bo på riktigt.



106826-282


Som ni säkert ser så har taket lossnat, heltäckningsmattorna flagnat av och så har jag visst gjort lite egna konstverk i krita på parketten också. Åh, nu när jag ser den på bild istället för i verkligeheten så ser jag ju vilken utmaning det kommer att bli. *skrattar*


106826-284

  
106826-283


Det tog en dag innan pappa lyckades gräva fram mitt gamla dockskåp från uthuset, så under tiden gjorde jag ett litet lykthus istället. Bilderna är lite otydliga, men i lyktan så är det mossa av otovad ull, filtlöv, en sten av lera och lite trädgrenar. Längst fram ligger det en liten älvbebi och sover.

Kommentarer
Postat av: Teija

Little baby-fairy with wings, loooovely! We got so great ideas, I cant understand how it is possible...:D We have shared one soul in two bodies, it has been so, and it is the way it is going to be, deal with it ;D I can already see that it is going to be awesome country house ...

Postat av: Annika

Thihi...ett sånt dockhus hade jag med :) Har åxå haft ambitionen att fixa iordning, men det blev aldrig nått av det. Ser framemot att få se hur fint det blir.

2006-12-31 @ 00:45:24
URL: http://www.pysselbloggen.blogg.se
Postat av: Lottisen

Väntar med spänning på resultatet av Extream Makeover´n på ditt hus =O)

2006-12-31 @ 14:29:41
Postat av: Denise

Om du vill ha en verklig utmaning så har jag ett dockskåp från 1920-talet som jag aldrig kommit igång med. Du kanske såg det i Ljusdal?
Lycka till hur som helst.

2007-01-03 @ 23:14:44
URL: http://swedish-chick.livejournal.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback