Pysselkväll


I tisdags var det dags för pysselkväll igen. Den här gången gjorde vi faktiskt ljus, det som vi skulle gjort förra gången...men jag hade inte så mycket material, så vi sköt upp det.
Men nu blev det alltså av. Tack Moster Aira!
Det var första gången jag var med och gjorde det och det var superskoj! Vi stöpte inte vanliga raka ljus utan gjorde det lätt för oss och gjorde ljus i diverse burkar. Hos
Tomteland kan du läsa hur man gör. Vi använde parafin från Panduro i tillägg till ljusstumpar, men det går att göra hur man vill.

106826-258


106826-256
 
106826-255

Det var kul att se hur stearinmassan ändrade färg när den stelnade. Vi mixtrade och provade lite, både med färg, olika färg på ljusstumpar och med kanel.

106826-257


Petra gjorde ljus av gelé. Ett enkelt sätt att göra egna ljus med beskrivning i paketet.

Kommentarer
Postat av: Teija

Love angel-candels!

Postat av: Lottisen

De är så kul att de finns såna som ni som kan låta såna som jag ha turen att sitta o gotta mig åt erat pyssel eftersom ja själv har tummen mitt i handen =O) Härligt!

2006-12-15 @ 12:11:11
Postat av: Nina

Teija: i love them too! Dont tell mum, but she is getting one of them for x-mas. ;)
Lotta: Du kan du också, kom och pyssla en dag när du har tid så får du se!

2006-12-18 @ 16:31:10
URL: http://ninus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback