Vit jul


 

106826-248

106826-249

Foton: privata


En av mina största inspirationskällor i fråga om det mesta, men särskilt pyssel och hantverk är ju såklart mamma. Hemma hos dem kan man nästan föreställa sig att vi kommer att få en vit jul. :)

De söta vimplarna kommer jag att pyssla med på nästa pysselträff, materialet är redan införskaffat. Hittade söta printouts hos
Hanna, kanonbra, för jag vill inte gärna använda mina bokmärken som jag samlade på när jag var liten. Som bas ska jag använda papper ur en finsk bok som har tappat omslaget.

De virkade snöflingorna har satts fast på snöre som dekorerats med isiga pärlor från Panduro. Om du är sugen så finns det beskrivningar till diverse olika snöflingar här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lovely, love white! What, link to printout kiiltokuvia!!!! Are little flags with angels made of paper? I have to do them also, definitely!

2006-12-10 @ 20:26:26
Postat av: Teija

It is me above! This loses my name all the time, and url also :(

Postat av: Anonym

English movie "Calendar girls"... SO! Is cookie ready already ? :)

2006-12-10 @ 21:10:27
Postat av: Lottisen

visst vore de härligt med en vit jul, men nu räcker de ju med att titta in här o titta på dina juliga bilder =O)

2006-12-10 @ 21:24:11
Postat av: Nina

Teija och Lotta: Problems with the blog should be solved now, i hope. :) And yeah, they are made of paper...put an explanation in the posting aswell.

2006-12-11 @ 13:48:09
URL: http://ninus.webblogg.se
Postat av: Teija

Jep jep, but my Swedish is worse than your Finnish...:) I find pattern in Kotivinkki, guess if Asta has read it too ? :)Not so interesting to WORK in Tampere, but BEING OUT and SHOPPING ...well, you know how it is :D

2006-12-11 @ 21:30:50
URL: http://www.roopeliini.vuodatus.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback