Nyshoppat

Jag hade några ärenden på stan idag och skulle inte shoppa, faktiskt. Men självklart kan jag inte låta bli. Vad är det för fel på mig??!!! :) Gick förbi Inspiration och den lilla kronan lockade in mig, den är ju för söt. De hade börjat plocka upp massor med nya saker, både julrelaterad och annat som fungerar året om. Helst ville jag självklart ta med mig allting, men nu fick det räcka med den här lilla godingen.

Både Maria på Skapande och Anna från The love of Country har gjort egna alldeles underbara kronor. Jag har länge varit sugen på att göra en själv, men var lite osäker på hur jag skulle gå tillväga. Nu har jag en liten en som jag kan använda som inspiration och titta hur den är gjord. Det hänger föresten en prisma i mitten av kronan, men som den ickefotograf som jag  är så fick jag inte med den på bild.


106826-194

Foto: privat


I Borlänge har vi en pyssel och presentaffär som heter Älvan, de har lite från Panduros sortiment, så jag passade även på att ta en sväng in dit. En liten, var det tänkt, men de hade också fått in nya produkter så jag knatade runt där ganska länge. Tur att jag inte hade en tid att passa. :)
Där köpte jag ett pappersark med rosor, guldskimmrande pappersark, decopage glasstenar och lim som ska fungerar till dem. Jag har inte använt de där stenarna tidigare, så det ska bli spännande att se hur det blir.

106826-193

Foto: privat



Kommentarer
Postat av: Lotta

de va en söt krona... kanske den borde sitta på Madame´s huvud =O)

Postat av: Teija

Still probs in Vuodatus.net, sorry Lotta...But I think it starts to work soon. Guess, Nina, I have done few years ago almost same kind of krona, in plastic-pearls. Now I need to find it too :) Now to knit and will date the blog when possible. Bye!

2006-11-20 @ 18:51:02
URL: http://www.roopeliini.vuodatus.net
Postat av: Nina

Lotta: eller hur :) Madam pip eller madam nin? :)
Teija: Ofcourse you have made one, im not suprised, my own crafyqeen. Hope Vuodatus works soon, getting tired of the non-action at your blog. ;)

2006-11-20 @ 20:37:31
URL: http://ninus.webblogg.se
Postat av: Malin

Vilken gullig krona! En sådan skulle jag vilja ge i julkapp till min brorsdotter.

2006-11-20 @ 21:32:11
URL: http://decor.webblogg.se
Postat av: maria

Jag har fler kronor jag borde blogga om! Men det är inte speciellt svårt att göra så jag tycker du ska testa nu! Tålamod är det viktigaste!

2006-11-22 @ 22:24:41
URL: http://skapande.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback