Släkten samlad

I går var det dags för pysselträffen igen. Vi samlades hos Moster Aira och upptäckte att alla vi som satt där var släkt. Vi saknade förstås er som inte kunde komma...både de som låg hemma i magsjuka och hon som var hemma och målade taket. Krya på dig Ulrika! :)

Mycket skvaller, pyssel och fika blev det i alla fall, precis lika trevligt som vanligt. Nästa vecka är det pause, sedan blir det samma tid men hemma hos mig istället. Ni är alla så välkomna! :)

Över till bilderna: Petra knåpar en tomte av cernitlera, ser mycket lovande ut. Lova att ta med den nästa gång så jag får ta ett kort! Tarja stickar de sötaste gula bebistofflorna och mamma började sticka på en grå kofta. Jag målade träknappar från Panduro...det är väl lite mysko att inspirationen aldrig infaller på tisdagkvällarna. ;) Nåja, det är i alla fall trevligt att träffas och umgås lite. Moster Aira virkade med pärlor, det ska bli halsband och armband om jag förstod rätt. Det ser urspännande ut, så det blir nog mitt projekt till nästa gång, att lära mig virka en sån där korv.

Självklart hade vi bonusmedlemmar även den här gången. :) Rocky och Rambo smög runt i köket och ville gärna ha all uppmärksamhet. På bilden blir katten Rambo väldigt renslickad av sin lite större kamrat.

106826-173
Foton: privat


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja visst är de mysigt när man är samlade så där =O) haha inte alla som får hjälp me o bli tvättad...

2006-11-15 @ 15:35:52
Postat av: Lotta

Extra svårt är de ju o tvätta sig bakom örat oxå ;O)

2006-11-15 @ 15:36:35
Postat av: Teija

Heips! No net yesterday, some problems in Elisa in Orivesi, couldn't get online....:( But today it works, jihaa!!!R&R in last picture, LOVING IT! Cat looks so funny. Love your new stuff, specially flowertavla and silver "kauris"-head or what ever animal it is :)Also loving yarn that Asta is knitting. MISS YOU! Under two weeks work left, JIHAA!!! :D

2006-11-16 @ 08:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback