Keramiken har äntligen startat

Idag var det så äntligen dax för första keramik-kursen för terminen. Så jag har längtat! Och typiskt nog hade jag noll inspiration. Såklart! *skrattar* Nåväl, jag svängde ihop några knappar jag sett på olika bloggar, bland annat hos Mommycoddle. Visst är de söta! Mina blir nog inte lika bra, men de blir nog roliga att använda till olika pyssel ändå.
Jag gjorde även en tavla med ett hjärta. Tog ingen bild. Varför inte? Den är inte ens bränd ännu. :)
Men jag fick hem en sak sedan förra kursen, en slags ljushållare för värmeljus. Vi hade dille på sådana förra gången. Min ser ut att ha blivit angripen av mögel, den ska nämligen vara metallicsvart, men min har lite gröna inslag också. Den har personlighet!

Där fanns även en rosa skål jag gjorde förra gången, men glasyren hade blivit ojämn. Nu penslade jag på lite extra, så det blir spännande att se nästa gång. Det är lite av ett experiment med keramik och glasyrer känns det som. Ibland när en sak är torkad, ser den inte alls ut som den gjorde tidigare, helt plötsligt ser man alla ojämnheter och att den till och med blivit sned! Men det kanske är det som är en del av charmen med keramik, att det är så oförutsägbart och levande.

106826-108





















Foto privat


Kommentarer
Postat av: Lotta

Den va ju jätte mysig... nu väntar ja me spänning på hjärtat!

2006-10-06 @ 08:23:21
Postat av: Teija

Nice with rocks, lovely. it seems to be your version of this
http://www.finnishdesignshop.com/alvar-aaltomalja-p-591.html :)

2006-10-07 @ 10:11:44
Postat av: teija

I am again in Tampere, at Hannas. Tomi pick me up to shopping, I didnt find so much, just present to Anni and other small items. But greetings from Tampere anyway!:)

2006-10-07 @ 15:24:40
Postat av: Paula

Å va superroligt med keramikkurs!! *dunderavis* En vacker dag ska jag oxå gå... Värmeljushållaren är jättefin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback