Lite pyssel igen

Äntligen har jag haft lite energi över till pyssel igen. Det är så skönt att bara sitta och pilla med något och i det här fallet hade jag inte höga krav heller, då det i sig inte är något nyskapande jag gjort. Det kan vara skönt med sådana pysselprojekt ibland. Att bara få göra, helt enkelt för att det är kul, utan att tänka på att det ska vara nya ideér och i det ena fallet, alldeles oanvändbart. I vanliga fall har jag ju som bekant svårt för att göra saker jag inte kan använda som kläder, accessoarer eller som inredning.

106826-134
Foto: privat

Mitt kök är blått, det är inget jag är stolt över, men i och med att det är en hyreslägenhet jag bor i så har jag beslutat att låta tapeterna vara och inreda efter stilen som redan är.
Jag är väldigt svag för rött och nu har jag tapetserat ett litet skåp från
Ikea (tror jag) i blått och rött för att börja få in den färgen också. Skåpet var tidigare träfärgat, men jag målade om det i vitt och nu har jag klätt den i papper från Tiimari.

106826-133
Foto: privat

För några månader sedan hittade jag en bild på en blogg av ett jättesött litet plastrådjur som glittrade i guld. Underbart! Jag kommer tyvärr inte ihåg vart det var vilket är lite synd. Personen i fråga hade hittat rådjuret på loppis och jag blev lite smått avundsjuk. ;)
Jag tänkte förstås, ett sånt kan jag göra själv. Så nu har jag äntligen hittat ett rådjur, i porslin, som jag spraymålat och strött silverglitter över samt spraylackat. Bilderna är inte så bra och jag har inte en susning vart jag ska göra av det lilla sötmonstret. Det var i det här fallet jag bara gjorde...vilket var härligt, utan att ha någon speciell plan för den färdiga produkten.

106826-132
Foto: privat

106826-135
Foto: privat


Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh så du hitta dig ett rådjur till slut =O) den va ju jätte sött o så glitter.. de toppar ju allt ;O)

2006-10-20 @ 10:18:31
Postat av: Teija

Link to Lotta: http://www.backstreet.fi/shop/contact.php Forget to put it to last comment.

2006-10-21 @ 19:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback