Julkrans

Den här kransen gjorde jag hemma hos min lilla Tina för några veckor sedan. Lite vind och sned, men så glammig att den fick hedersplatsen mellan hyllorna i vardagsrummet.

image474


Passade samtidigt på att fota årets adventstake, en kakform som har blivit lite upphottad med ett band av silverkulor. Bilden är lite suddig, men på stenen står det You are perfect. En uppskattad gåva av Tina.

image475

Med de här bilderna vill jag passa på att önska er alla en riktigt God Jul!




Adventskalender

Jag fick en presentkalender i år minsann! Hur mallig som helst, för jag har inte haft en sådan sedan jag gick på lågstadiet tror jag. Tyvärr är jag ju ganska nyfiken, så den enda presenten som finns kvar att öppna nu är den för imorgon. Jag är lite pinsam när det gäller sådant...
Foton av de underbara småpryttlarna och de lite större pryttlarna kommer efter jul. Men visst var julpåsen en bra idé!
Tack söta Tina!



image476




Pysselkalender

Om ni är pysselsugna men inte vet vad ni ska göra, kika in på Teijas pyssliga adventskalender. Nog för att det står på finska, men det är bilder och ni kan ju alltid fråga mig om det är något ni undrar över. :)



image473

Bild: Teija





Julmarknad i Falun

För två veckor sedan var familjen på julmarknad i Falugruva. Hur mysigt som helst, och stort!!! Lite shopping blev det också, men än har jag inte hunnit hänga upp dem då jag jobbat hela tiden. Men visst är de fina: en prickig boll med luffarsmide runt om och ett trähjärta i countrystil i rosa. Jajjemänsan, rosa! hihi



image472