Reser

Jag har förstås varit urdålig på att uppdatera och vad värre är, att besöka andra bloggar. Oj så jag saknar det. Den här veckan är lite galen, först åkte vi med jobbet till Mora, inte speciellt långt, men det var i alla fall två dagar borta hemifrån. Jag är ju en huskatt, och gillar att sova i min egen säng. Men roligt var det, oj oj oj!
Ikväll bär det av på utbildning till Skåne, spännande, men inte så roligt att åka själv. Så har du tråkigt och har mitt nummer, skicka ett sms för sjutton! :) Är det så att du ser någon som ser lätt förvirrad ut, vimsa runt på stationen i Lund, ge mig en puff i rätt riktning. ;)
Hoppas ni andra haft en trevlig vecka och att helgen som kommer snart blir ännu trevligare!

MeMe igen

Jag har...
(x) snott den här listan från nån
(x) rökt en cigarett
(x) varit full
(x) varit kär
(x) blivit dumpad
(  ) fått sparken
(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak
(x) hånglat med en främling
( ) gått på blinddejt
( ) varit förälskad i en lärare
(x) skolkat
(  ) sett någon dö
(  ) varit i Kanada
(  ) varit i Mexiko
(x) flugit
(x) spytt på fyllan
(x) ätit sushi
(  ) åkt snowboard
(x) tagit smärtstillande
(x) älskar eller saknar någon just nu
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
(x) gjort en snöängel
(  ) haft ett te-party
(x) byggt ett sandslott
(x) hoppat i en vattenpöl
(x) hoppat i en lövhög
(x) varit ensam
(x) somnat i skolan/på jobbet
(  ) använt ett falskt id
(x) tittat på en solnedgång
(  ) varit med i en jordbävning
(x) rört en orm
( ) sovit unter stjärnorna
(x) blivit kittlad
(x) blivit missförstådd
(x) vunnit i en tävling
(x) gått mot rött
(  ) blivit avstängd från skolan
( ) varit i en bilolycka
(x) känt mig som en utstött
(x) ätit ett helt glasspaket på en natt
( ) dansat i månljus
(x) hatat mitt utseende
( ) varit vittne til ett brott
(x) ifrågasatt mitt hjärta
(x) varit besatt av post-it lappar (är det nu!!! finns ju så mycket roligt man kan göra med dem...)
(x) varit vilse
(x) simmat i havet
(x) känt som om jag håller på att dö
(x) gråtit mig själv till sömns
(x) lekt polis och rånare
(x) sjungit karaoke
( ) betalat mat med bara mynt
(  ) gjort något med mig själv som jag inte borde gjort
(x) busringt
(x) fångat en snöflinga på tungan
( ) dansat i regn
( ) skrivit ett brev till tomten
( ) tittat på solnedgången tillsammans med någon jag bryr mig om
(x) blåst bubblor
(x) gjort upp eld på en strand
(  ) förstört en fest
(x) åkt rullskridskor
(x) fått en önskan inslagen
(  ) hoppat från en bro
(  ) sagt till en främling att jag älskar honom/henne
(x) sjungit i duschen
( ) drömt att jag gift mig med någon
(x) limmat fast min hand i något (japp, sån är jag)
(x ) slickat på en lyktstolpe på vintern
(  ) kysst en fisk
(  ) varit utklädd till kille
(x) suttit på ett tak
( ) skrikit så att jag inte fått luft
(  ) byggt en kärra
(  ) pratat i telefon i mer än sex timmar
(x) stannat uppe hela natten
( ) inte duschat på en vecka
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet
(x) klättrat i träd
(  ) haft en träkoja
(  ) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger
(  ) spelat kyckling
(  ) blivit puttad i en pool med kläderna på
( ) brutit ett ben
(  ) fångat en fjäril
(x) skrattat så mycket att jag grät
( ) fuskat på ett prov
(x) glömt någons namn
(x) sovit naken
(x) tagit studenten
(x) haft sex mer än sex ggr
(  ) tatuerat mig
(x) piercat mig
(  ) rakat skallen slät
(x) rakat mig någonstans förutom i ansiktet
( ) dykt djupare än trettio meter
(  ) hoppat fallskärm
(x) skrivit en överdrivet lång lista

En rolig historia, nu

I tisdags när jag och en arbetskompis var på väg hem i min bil så började det kännas lite småskumt när jag gasade. När jag sedan körde av motorvägen för att kontrollera om något satt löst, för det var min första tanke då det skramlade lite i bilen, vad hände då tror ni? Hela bilen blev inom några sekunder rökfylld, gissa om vi skuttade ut illa kvickt. Tydligen hade det gått hål på kylaren så bilen kokade över, säger man verkligen så? En snäll kille plockade upp oss och vi åkte hem, inte alls muntra och glada.
Till saken hör att jag dagen innan hurrat och berättat för hela världen att bilen hade gått igenom felfritt i besiktningen. Vilka är oddsen lixom!
Så nu står min lilla pärla på baksidan av mina föräldrars hus och väntar på lite love and care. Under tiden måste jag ju ändå komma till jobbet, så idag skulle far och jag åka iväg och köpa en "ny" bil. Vi lånade grannens gamla skrutt för att ta oss de fyra mil där min tillkommande stod och väntade. Vad tror ni hände? Jajjemän, tror ni inte att det går hål på en slang till kylaren i den här bilen med???!! Snälla! ;) Som tur var så kom vi på det innan bilen gick i tusen bitar som min egen, så efter lite pyssel kunde vi komma iväg så nu är jag stolt halvägare till en ny röd skönhet. Kan ni alla vara så snälla och hålla era tummar för att den håller ett tag. :)

Under veckan som gått har jag även hunnit ta mig till loppis ett par gånger, har inte hittat så mycket tyvärr. Men den här förvaringslådan fick följa med hem. Den påminner lite om de jag köpte
tidigare.

Jag ska jobba hela helgen, så nu tänkte jag lägga mig i soffan och bara slappa! :)

image445






 


Pysselkväll med lilla Anna

Ikväll gjorde jag något som jag saknat sedan jag började jobba, hade pysselkväll. Åhhh, jag vill verkligen ha mer tid för sånt här.
Hur som helst så skulle
Anna och jag göra smycken av krympplast, det såg ju så enkelt ut i Adorn. Säger bara: HA! Eller som Anna skrek: Jag är besviken!!!

Jo så att, vi började helt glatt med att skvallra, dricka cola och rita små söta fåglar. Så länge gick det ju riktigt bra, men när de små skapelserna skulle in i ugnen så blev det kris och kaos. De bucklade sig, kringlade sig och stelnade långt innan vi hunnit få dem ur ugnen och under boken som tydligen skulle platta till dem så att de blev raka och fina. Hmm...misstänker bluff och båg här, för inte är det väl så att vi är korkade? haha

Lägger ut lite bilder i alla fall, för något skoj måste ju ni också få ha. ;) Tänkte prova en gång till ikväll...men jag misstänker att resultatet blir detsamma.



image439

Här är vi superentusiastiska och tycker att det ska bli så spännande att se fågeln krympa.



image440

Mössa!



image441

Molliver beslutade sig för att ge dem vad de tålde.

image442

Lilla Anna innan hon blev besviken. ;)



image443

Fick en eller rättare sagt två små presenter. Världens gulligaste reklampennor? Överstrykningspennor i form av en blomma!





Utmaning

Hittade en utmaning hos Annika på Pysselbloggen och kunde inte låta bli att nappa. Det var ju så länge sedan! :)

9 SENASTE:

Senaste alkoholdrycken
: Eh...öl, förra helgen.
Senaste bilfärd: Idag när jag åkte hem från jobbet. Pendlar...blir många mil om dagen, tur att det är motorväg.
Senaste filmen: Serenity, inte allt för bra
Senaste ringda samtalet: Oj, säkert idag på jobbet. Däremot senaste mottagna samtalet var för en stund sedan då en kompis ringde och väckte mig. ;)
Senaste bubbelbadet: Oh, måste ha varit i Lindvallen...för massor av år sedan. Däremot badar jag ju, ofta.
Senaste spelade cd: Just nu, Tracy Chapman, Telling Stories.
Senaste kyss: I dont kiss and tell
Senaste gången du grät: Som den känslomänniska jag är, ofta...lite för ofta kan tyckas. Fast mest när jag ser film.
Senaste måltiden: Sushi till lunch, wops, jag börjar visst bli hungrig.

10 FÖRSTA:

Första bästa kompisLottisen då! Vi träffades när vi var fem och hänger ihop fortfarande, fantastiskt!
Första bil: Nissan primera, rostig och dan, men min. nästan
Första kärlek: M, som är född dagen innan mig, så vi låg på BB samtidigt. Sedan bodde vi i samma område tills vi var fem och alla retades med oss för att vi var ett "par". *fnissar*
Första husdjur: Pricke och Kalle, mina undulater jag fick när jag var fem.
Första semester: Den kommer jag inte ihåg, för vi har åkt till Finland varje sommar sedan jag föddes.
Första jobb: Vaktmästare, stod ut en vecka...jag var 13 el 14.
Första köpta skiva: Gyllene Tider, kommer inte ihåg vilken, men jag såg dem på tv och blev kär.
Första riktiga kärlek: P, jag var tokkär i flera år.
Första piercing: Hål i öronen, gills det? Fick det när jag var 7. Nu är de uttagna, det är även min piercing i hakan. Vilken jag tog måååånga år senare. ;)
Första konsert: Herreys i Säterdalen. Mammorna i byn tog med sig sina barn för att se dem, undrar just om det var för sina 8-åringars skull eller för sin egen? haha

Är du sugen, häng på!

Just ja, Norge, Gratulerer med dagen! Hörde på P3 imorse att de skulle ge bort en svensk medborgare i present, hoppas ni inte tar för illa upp.




Flummdag

Jobbet har inte varit direkt stressigt idag, om jag säger så...jo, under lunchtid, men endast då. Istället har jag flummat runt och slängt tomma kartonger, försökt fixa datorer och annat smått och gott. Mycket skojigare än att sitta fast på min kontorsstol. Egentligen är det ett mysterium att jag hamnade på kontor igen...då jag alltid får kryp i benen efter en kvart, men dagar som denna är ju bara så roliga. :) Enda gången jag stannat över bara för att det var så skojigt. *ler* Underbart med så roligt sällskap på jobbet att man skrattar i bilen på vägen hem.

Ikväll hade jag en lång lista av saker som skulle bli gjorda, men jag är ju inne i en flumm-flow, så det är inte mycket som har blivit gjort.

* Åka till föräldrarna och byta däck på bilen   (Check!!! Pappa är väääldigt duktig på det han.)
* Städa och dammsuga (men jag dammsög faktiskt hos mamma och pappa!!! räcker inte det?)
* Diska (ååååååååååååååååååååååh, så tråkigt det känns nu när jag sitter här)
* Tvätta jeans (wops, måste sätta lite fart)
* Locka håret (japp, med det också)
* Se en film (ska jag ju göra senare såklart)
* Ringa lite kompisar
* Handla mat, kylskåper ekar tomt
* Rensa ut garderoberna
* Gå och lägga mig tidigt så att jag inte är lika övertrött och flamsig imorgon också (lät bra att ha på listan...)

För er som inte har några av ovanstående ambitioner, ta en titt hos mina senaste favoriter.

Creative Tyler  - som ex gör de där roliga Rude Rainbows som syns nedanför.
I hennes blogg hittade jag även en länk till de här roliga skorna.
Sewing Stars gör mig bara så glad.
Kusinvitamin har stickat den snyggaste tröjan på den här sidan om...tja....ozonskiktet.

image437


 

Foto: Creative Tyler








 


Måste bara visa

I know! Det här är ju en pysselblogg, inte nåt annat. Men...idag blev jag åter kär i Elle, trodde det var över, men det var det tydligen inte. ;)
Jag slutade läsa den för några år sedan efter att jag irriterat mig över alla pinnsmala modeller och dyra kläder...men idag kunde jag inte låta bli. Och inte ångrade jag mig heller! Vem kan motså ett nummer om Vintage? Den prickiga blusen på framsidan är dessutom to die for. Vill ha! Precis nästan allt som fanns i det här nummret.

Har inte kännt mig pyssel- eller inredningssugen på att bra tag. Har kännts otroligt tomt och konstigt, men nu börjar klädmanin komma igen. Skönt att känna igen sig själv. ;)

Är föresten helt otroligt glad att ni fortfarande är här och läser. Statistiken har inte sänkts, vilket känns lite smått otroligt. Tack!



image436


Oj, jag blev supersupersupersupernöjd

För ett tag sedan såg jag att Hanna hade beställt ett H av Maria, jag blev supersugen jag med. Så självklart bara måste jag köpa ett alldeles eget N. Oh så nöjd jag är! Det är verkligen ännu snyggare i verkligheten och pryder sin plats i köksfönstret. Det ska väl egentligen vara ett bokstöd, men då jag har fransar för mina hyllor så måste jag ha den någonannanstans där jag kan se det varenda dag. :)



image434