Kalas

Igår hade vi lite kalajs hemma på min balkong. Två underbara tjejer från jobbet och så jag då. Vilken supertrevlig kväll det var, en repris är bara ett MÅSTE. :) Härligt väder, tripp trapp trull, mat och lite alkohol är ju bara ett vinnande koncept.

En jättefin present fick jag också, så snällt! Tackar och bockar! Den har fått en alldeles speciell plats på byrån i hallen som bara väntade på att få prydas av något så fint. :)





image449

image450




På väggen

hemma hos mig hänger numera den här. Kommer ni ihåg att jag tidigare köpte en deepedgeduk, jojo, det tog sin lilla stund innan jag kom mig för att göra något. Särskilt avancerat blev det inte heller, men jag blev så inspirerad av en tavla jag såg inne på Sia i våras. Passar utmärkt gör den i alla fall i mitt vita och rosa vardagsrum. :)
Nu är det läggdax, ska upp tidigt imorgon.



image448





Lite av helgens pyssel

I helgen hade jag besök av Olle. Hurra! Vi räknade ut att det var nog mer än två år sedan sist. Grattis på födelsedagen hörru! ;)

Jag hann även med lite pyssel, bland annat så har jag sytt kuddfodral och tryckt på en t-shirt. Som sagt, you are my inspiration Olle. haha Det var nämligen han som såg en etikett med bilden som jag tryckt på tröjan, eller ja...liknande i alla fall.

image446



image447






Jodå

Jag är fortfarande här, ibland. Den här våren har varit hektiskt och början på sommaren nästan ännu mer. Men det har varit roligt! Om du skickat mail till mig eller skrivit här, tack snälla och förlåt att jag inte svarat. Tiden har inte funnits till för att sitta vid datorn. Jag ska försöka åtgärda det så snart det blir lite lugnare.
Under de stunder som blivit över har jag hunnit med många trevliga saker, varit på Peace and Love, träffat kompisar och pysslat med lägenheten. När jag får tillbaka kameran så kommer det lite bilder på mina nygamla fynd! Lovar!

Hittade en meme på nätet idag, kommer tyvärr inte ihåg vart, men here it goes. Nalla den du med om du har lust!



Nämn något som gjorde dig glad igår: Ett gulligt sms från någon jag tycker om
Vad gjorde du kl 08 imorse? sov
Vad gjorde du för 15 min sedan? pratade med 
Teija över msn, jag gör det förvisso nu också :)
Det sista du sa högt?   Ha det bra till Annette i telefonen
Vad har du druckit idag? Pepsimax
Vad var det senaste du åt? En macka
Vad var det senaste du köpte? Den där mackan då ;)
Vad är det för färg på din ytterdörr? Brun
Vad är det för väder hos dig nu? Sol var det tidigare idag, nu är det ju natt, så det är mest mörkt.
Godaste glassmaken? Vanlij
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Självklart!
Sover du tungt? Jodå
Drömmer du mardrömmar? det också
Trivs du med ditt jobb? helt ok
Favoritklädsel? bekvämt och roligt
Favoritlåt just nu? Everything med Michael Buble
Vad ser du om du tittar till höger?  Min nya golvlampa från Ikea
Vad gör dig glad just nu? att jag snart åker till Tammerfors!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad ska du göra härnäst? sova?
Höger el vänsterhänt? högerhänt då
Humör just nu? Toppen!
Favoritgodis?  lakrits
Kläder just nu? plyshbyxor och top
Sommarplaner?   Slappa, umgås och jobba
Hur många kuddar sover du med? i vanliga fall tre, men just nu två
Spelar du ngt instrument? Nope
Morgon eller nattmänniska? Kvällsmänniska
Vad är viktigast för dig? att alla jag känner och jag mår bra
Är du kittlig? jajjemänsan
Snarkar du? jo
Stjärntecken? skytt
Äckligaste insekten? eh, måste jag välja en?
Stökigt el välstädat? mittemellan, har gärna städat, men är så kaotiskt så det sällan lyckas
Längtar du mest efter nu? pussar! och Teija, alltid!