Julstämning


Igår bakade jag pepparkakor, både ljusa och mörka. I Finland är det ganska vanlig med ljusa, där man använder Hjortronsalt som jäsmedel...vilket får hela köket att lukta ammoniak när man öppnar ungsluckan. Inte helt aptitretande kanske? ;) När de är bakade och klara smakar de underbart, men mina blev lite väl fluffiga och förlorade lite smak.

106826-260

Foto: privat

106826-259

Foto: privat

I ett försök att uppnå julstäming har jag även gjort en julgrupp. Det var superskoj! Det syns inte på bilden, men jag har glammat upp både den där "kronärtskockeliknade" växten och några kottar med lite glitter

106826-261

Foto: privat




Kommentarer
Postat av: Hannele

De ljusa pepparkakorna minns jag inte..

Postat av: Teija

Net works, hurray! Lovely cookies! We have normal dark gingerbreadcookies and as "ljusa" cookies :) we have Hanna-tädin kakut...But "ljusa" gingerbread...no?

2006-12-14 @ 20:54:56
URL: http://www.roopeliini.vuodatus.net
Postat av: annis

suckulent heter det hihi.
julkram!!

2006-12-15 @ 00:37:08
Postat av: Karna

Pepperkakene dine så gode ut!

Kjempe flott sammenplantning også, ser ut som vinteren lar vente på seg her hos oss, så da får vi lage julestemning inne...

Så kjempe fine lyslykter dere har laget!!!

Ha en fin helg!

2006-12-15 @ 09:34:35
URL: http://karna.sprayblogg.no
Postat av: Lottisen

Nu ha ja fixat kaffe till dina pepparkakor, ja gör inte som en del andra ja äter med ögonen *dregglar*

2006-12-15 @ 12:06:29
Postat av: Nina

Hej och tack för alla fina kommentarer. :) Kakorna är från min mammas släkt, de är från Österbotten...tror jag det heter, i Finland, kanske är de vanligast där. :)

2006-12-17 @ 21:10:25
URL: http://ninus.webblogg.se
Postat av: Lime

Önskade att jag hade din energi. Här har det inte blivit några pepparkakor bakade minsann. Ditt julkort blev jättefint. Ha de bra!

2006-12-18 @ 00:07:32
URL: http://lantlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback