Äntligen

Nu har jag äntligen fått tummen ur och tagit kort på loppisfynden jag pratat om tidigare. Den dagen hittade jag även en stor linneduk och linnetabletter som fick följa med mig hem. Har ännu inte bestämt om jag ska använda tabletterna som de är, då jag har ett runt köksbord, eller om jag ska sy ihop dem till en stor duk. Hmm....får se hur det blir sedan när jag flyttat in i nya lägenheten.


106826-374

106826-375


Jag hittade även en träbit som jag inte riktigt vet vad den har varit till, men den var så fint sliten att även den hamnade i varukorgen. :) Har planer på att hänga den vågrät ovanför en dörr.

106826-363


Näsduken och den lilla löparen var bara för söta för att lämnas kvar. Egentligen är den nästan för sockriga för min stil, men jag kunde helt enkelt inte hejda mig.

106826-377

106826-376


Jag blev så glad när jag hittade den här spegeln. Jag har tänkt ställa den i bokhyllan om den får plats. Då kanske min silverljustake-samling ser lite större ut. ;)


106826-378


Sedan var jag och Lottisen på tur igår. Hon var en ängel som hjälpte mig att bära flyttkartonger från vinden här i gamla lägenheten till källaren till den nya. Tack söta du! Vi gick självklart en sväng på loppis också och då hittade jag bland annat de här två lådorna. Love! Fick även med mig en mintgrön sockerskål från Churchill, men den har jag glömt i bilen.

106826-373


Mjo, det var nog allt för den här gången. Tapeterna ni ser i bakgrunden är sådant som blev över efter tapetseringen i nya lägenheten. Hurra! Då har jag lite mer till min växande samling. Tillräckligt många för att få en ursäkt att gå och köpa mig något fint att ha dem i. *fnissar*






Kommentarer
Postat av: Fröken Kattfot

Linnedukar som är så fint! Tänk vad man kan hitta för en billig peng lite begagnat som kostar skjortan nytt...

Postat av: Lottisen

Träbiten kanske har mycket historia me sig *spännande* de ja bar va ingenting Nina, självklart hjälper ja när ja kan,Än så länge funkar mina ben =O)

Vilken söt spegel...

2007-02-16 @ 07:42:33
URL: http://lottisen.webblogg.se/
Postat av: Teija

Lovely! You can sew what ever from tablecloths if you don't use them that way.I took old tablecloths from Henrik's when they throw them away,and used as fabrik for my embroiering (?). Mirrow got lovely shape.

2007-02-16 @ 14:15:36
URL: http://www.roopeliini.vuodatus.net
Postat av: Moster

Alltid hittar du en massa roliga å fina saker!!!
...träbiten ser ut å kanske ha varit "bänken" på en gammal vävstol, eller e jag helt ute å cyklar?

2007-02-16 @ 14:28:47
Postat av: Nina

Fröken kattfot: Ja, det är helt galet vad folk inte vill ha längre. :) Superbra för oss loppisköpare dock.
Lottisen: Visst är det spännande, men Moster Aira har ju en teori om vad det kan vara.
Teija: Clever you! Im still thinking though, will see what it becomes of them. :)
Moster: Hmm...det kan ju faktiskt vara det. Kul!

2007-02-17 @ 10:15:30
URL: http://ninus.webblogg.se
Postat av: Denise

Finfina fynd som vanligt... (TIPS: Näsduken och löparen är inte för sockersöta för min smak. ;)
Tabletterna kan väl även användas som rejäla och snygga, matchande servetter i några snygga servettringar?

2007-02-18 @ 20:43:51
URL: http://swedish-chick.livejournal.com/
Postat av: TiniTott

Vad roligt att få se bilderna, fina fynd som alltid =) Och vilken helläcker tapet! *gilla*

2007-02-20 @ 19:23:43
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Jenny

Vilka fina fynd, tycker om de prickiga och randiga lådorna- passar till och med till din bakgrund här på bloggen! =)

2007-03-02 @ 09:53:05
URL: http://skaparhyllan.blogg.se
Postat av: Nina

Denise: Hihi, good to know! :) Och ja, vilken bra idé med tabletterna!
TiniTott: Tack! :) Jag blir alltid så glad av positiv respons, verkligen! Och visst är tapeten mysig. *ler*
Jenny: haha, det hade jag faktiskt inte tänkt på, men du har så rätt. Min stil och smak går nog igen på det mesta jag gör. *fnissar*

2007-03-05 @ 12:30:25
URL: http://ninus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback