Lista

De senaste två dagarna har jag rivit tapeter och lister i min nya lägenhet. Jag fick nyklarna i onsdags och redan nu har jag träningsvärk i hela kroppen. :) Därför har det inte blivit så mycket bloggande på senaste tiden, men jag ska verkligen försöka skärpa mig på den punkten. Jag har till och med tagit lite kort på röran för att lägga ut här. Så imorgon ska jag försöka göra ett ryck och lägga ut dem.

Som den listoman jag är så norpade jag den här listan från
Denise. Det var ganska klurigt att tänka ut alla punkter, vad är det jag tror på, vad vill jag ect. Väldigt nyttigt. Listan var egentligen på engelska, men jag försvenskade den lite för enkelhetens skull.

TEN Random Things About Me:

* Tidigare kändes det som om jag åkte berg- och dalbana när jag åkte bil genom en rondell.
* Jag är oftast väldigt snäll, även om jag kan se lite elak ut. ;)
* Jag är otroligt pratglad, men trivs jättebra med att umgås med mig själv.
* När jag tittar på film lever jag mig in till max, sitter ofta och skrattar och gråter och klappar händer.
* Jag är snabb på tangentbordet, senast vi klockade mig skrev jag alfabetet på under 8 sekunder.
* Telefonprat är bland det långtråkigaste jag vet...
* ...näst efter recept- och matlagningsprat.
* Lakrits och shopping gör mig glad.
* Jag har inga syskon, men har alltid önskat mig en storebror.
* Jag pratar först och tänker sedan, vilket har satt mig i många konstiga och smått genanta situationer.


NINE Ways To Win My Heart:

* Var dig själv.
* Respektera mig för hur jag är.
* Ha gärna andra intressen än mig, för jag älskar att lära mig nya saker.
* Var lojal mot din familj och dina vänner, för då känner jag att jag kan lita på dig.
* Skratta ofta, åt dig själv, men inte åt andra.
* Överaska mig med något roligt; hemlagad mat, en överaskningsåktur i bilen...
* Ödmjukhet...är viktigt för mig, men med ryggen rak.
* Tycker du som jag att en filmkväll hemma eller en kväll på puben är lika roligt, ja då är
hälften vunnet.

EIGHT things I want to do before I die:

* Skapa en harmonisk tillvaro med familj och barn.
* Bo ett år i New York.
* Åka på Road trip i USA.
* Starta ett företag med Teija.
* Lära mig att klä om möbler.
* Lära mig större tålamod med andra och med mig själv.
* Renovera ett hus efter mina egna önskemål.
* Bo i en stor takvåning i centrala Tammerfors.


SEVEN ways to annoy me:

* Avbryt mig när jag pratar, eller när någon annan pratar med mig.
* Var oförskämd mot servicepersonal.
* Ha alltid rätt.
* Var snål och girig.
* Prata alltid om dig själv.
* Prata aldrig om dig själv och det du vill/kan.
* Håll inte det du lovar.


SIX things I believe in:

* Att familjen är det viktigaste i livet. Vad en familj är, är upp till var och en
att definiera.
* Att du oftast får det bemötande du förtjänar. Var mot andra som du vill att de ska vara mot dig.
* Att det finns en mening med att vi finns här, på jorden.
* Att alla människor har lika värde.
* Spöken
* Kärlek


FIVE things I'm afraid of:

* Att bli ensam.
* Sjukdomar
* Att jag inte ska klara av att ta körkort.
* Alla hemskheter som kan hända mina nära och kära.
* Att gå hem själv i mörkret.


FOUR favorite items in my rooms:

* Datorn
* Min fåtölj, som kanske ska få ett nytt överdrag.
* Mina Förhäxad dvd-boxar.
* Fotoalbumen


THREE things I do everyday:

* Läser böcker
* Surfar runt och läser bloggar.
* Dricker Pepsi Max.


TWO things I want to do right now:

* Gå och lägga mig och läsa.
* Ha sovmorgon.

ONE person I want to see right now:

* Den lättaste av alla frågorna: Träffa Teija såklart. Miss you miss you miss you!




Kommentarer
Postat av: Teija

Oh, I want to see you now too !!! RIGHT NOW !!! I understood almost everything, our shop, living in Tampere... Really nice meme, has to think if i can do one too. Guess, we are approaching that M&M C, I know who knows details in starting shop, and he promised to help us when necessary.Jihaa! Tomi's snowoutfit is ready, I will take a photo of him yesterday with clothes on, if he says its ok. No flat pics,I kind of hoped to see few :(

Postat av: Teija

Yesterday ! I mean tomorrow :)

2007-02-02 @ 00:41:33
Postat av: Teija

What socks? White with hearts is scarf...I am confused. Today I blogged about red lace-sock, kneehigh. It sounded you had fun yesterday, envy! I behave like retaired person nowadays, knitting and telly. Jep, Tomi looks fat with two jackets on, he didnt want his face to my blog, wierd guy :) But today joonas is there. M.Y.!

2007-02-03 @ 18:07:30
URL: http://www.roopeliini.vuodatus.net
Postat av: Denise

Vilken bra lista! Jag lärde mig massa nytt om Nina. Och minns en gång när du följde mig - och jag följde dig - i början i Ljusdal, för vi pratade om rysare och skrämde fnatt på varandra. Ha.
Du kommer visst att ta körkortet. Bergis.

Och nåt som gjorde mig speciellt glad.. "Var mot andra som du vill att de ska vara mot dig."
Se Matteus 7:12 :)

2007-02-03 @ 20:48:45
URL: http://swedish-chick.livejournal.com/
Postat av: Nina

Teija: Uhh...i have told you i sometimes get things mixed up when i read finnish. haha! Well, the scarf and joonas looks lovey! :)
Denise: Jag kommer också ihåg den gången, vi sprang visst lite också. *fnissar* Jösses så rädd jag var.
Var mot andra som du vill att de ska vara mot dig, ja...det har fastnat ända sedan vi läste religion under lågstadiet, så sant och bra att leva efter. *ler*

2007-02-03 @ 22:50:52
URL: http://ninus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback