Dockskåpet

Eftersom ni var några stycken som bad så snällt så tog jag självklart kort på dockskåpet nu när pappa hade fotat färdigt. (Teija hade rätt, han var som den värsta papparazzin ett tag här. *fnissar*)

Det är inte mycket som är färdigt, det är mest tapeter, färg och sådant som har blivit gjort. Men ja, ni ser kanske vilken stil jag tänkt gå på. Lite shabbychic och country sådär.

Jag ber om ursäkt för att jag inte snyggade till huset innan fotograferingen, så nu ser ni lim som hänger i fönstret och omålade dörrfoder. :) Det ska även bli tak-och golvlister, taket ska läggas om och dörrkarmar och liknande saker fattas ju också än.

Tavlorna har jag gjort igår. Den vänstra av scrap-papper och glasspinnar, den andra är ett loppisfynd som jag målat om.


106826-297

106826-296

106826-295
106826-294

Foton: privata






Kommentarer
Postat av: Teija

Oh, it is going to be lovely ! Lovely colours and specially I like wallpaper with dots.When it is finished, I will move in :D Keep the rent low ;) I want to start with mine, but had to buy paint and everything first, so it has to wait a while. I got mail from paparazzi :)

Postat av: Ljuvligt hemma

Jag blir så inspirerad till att kanske rusta upp mitt barndomsdockskåp :)

2007-01-15 @ 15:40:15
URL: http://ljuvligthemma.blogspot.com
Postat av: Lottisen

oh va tjusigt,du kan du!!!! nu väntar iaf jag med spänning på slutresultatet! den gula tapeten med prickar påminner mig om min gamla lägenhet... gillar den!

2007-01-15 @ 22:07:33
Postat av: Nina

Teija, Ljuvligt hemma, Lottisen: Ja, nu är det på gång i alla fall. Men det går otroligt sakta, det är lite svårt att hitta billigt material, som minismå lister och liknande.

2007-01-17 @ 11:59:16
URL: http://ninus.webblogg.se
Postat av: Denise

Oj vad fint! Jag blir sugen jag med på lite renoveringsarbete. Men ack, jag har så mycket av den varan i stor skala...

2007-01-19 @ 22:21:35
URL: http://swedish-chick.livejournal.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback