Dockskåpsmaterial

Den här veckan har jag varit så lyckosam i mitt samlande. Eller, jag har så snälla vänner och familj. :) Jag var förbi hos Lotta häromdagen då hon sa att hon hade tänkt kasta gamla kläder. Där hittade jag en hel del saker som en miniatyrist har mycket stor glädje av. Tack tack! Nu har jag material till både rutiga kökshandukar och en ullig rosa pläd!!! Precis det som jag letat efter!!

Hos kära mor hittade jag en hel del som inte enbart ska användas till dockhuset. Jag fick även några ikonbilder som ska användas till decoupage. Jättefina! :) Ser ni den lilla bebisen? Nu måste jag ju bygga ett nytt hus eller införa en barnkammare i min lilla stuga.

Vi var även förbi på loppis några gånger den här veckan. Till dockskåpet hittade jag bland annat de här roliga pryttlarna. En gammal cykel och en urtjusig balkong. Ser ni den lilla lyktan!?

Sedan så var jag hos Tina idag och åt tjejmiddag och såg den sämsta filmen någonsin. (Titta aldrig på Spawn vad ni än gör!!!). Maten var jättegod, sällskapet himmelskt. :) Som en extra bonus blev Tina eld och lågor när hon fick höra talas om mitt dockhusprojekt och dammade av sina pyssellådor och titta vilka fina skyltar och knappar hon hittade!!! Jag är så glad! :) Trodde inte att någon kunde ha mer pysselmaterial än mig, men där tog jag verkligen fel. *skrattar* Självklart är jag otroligt avundsjuk! Och ännu mer när jag tänker på att hon i övermorgon åker till Thailand i nästan 4 veckor. Ha nu så roligt! :)

Tina är föresten inne på country style i sin inredning, jag gick runt och oade och aha-ade hela kvällen. Det är likadant varje gång jag varit där. Det lilla staketet har hon i verklig storlek i hallen. Urgulligt, så nu måste ju jag också fixa mig en sådan.



106826-301

106826-299

106826-300

106826-298

Foton: privata

Kommentarer
Postat av: Denise

Wow, häftig cykel och jättefin balkong! Är det rätt storlek på dem båda? Vad fint!

Postat av: Teija

I have to say also that balkong and bike are lovely! Now you got a lot of stuff to work with. Those small farmanimals were knitted, they are in next issue.

2007-01-15 @ 11:49:32
URL: http://www.roopeliini.vuodatus.net
Postat av: Lottisen

vilken fin balkong, jätte söt va den...

2007-01-15 @ 22:04:55
Postat av: Teija

Uuuh...in picture carpet was mostly natural white, in real life mostly brown, I don't want that colour carpet, so I will return it. They also didn't send me free towels, I gave some andry feedback for them :)

2007-01-16 @ 12:25:12
URL: http://www.roopeliini.vuodatus.net
Postat av: Maria

First time in your pages! I will come again too :)

2007-01-18 @ 10:59:52
URL: http://nukketalo.vuodatus.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback