Sköna sovrum

Jag är lite osams med mitt nya sovrum just nu, och ni hör ju själv, det kan ju inte vara bra. Av någon anledning kan jag inte sova där, jag har provat att byta plats på sängen och det fungerade i några dagar, men nu är jag tillbaka i soffan igen. Så nu är det på med hårdhandskarna, eller i mitt fall, makeoverhandskarna och göra radikala förändringar där inne. För sova måste man ju... :)

Tidigare har jag tänkt att sovrummet får bli sist i ordning i nya hemmet, men nej, nu räcker det med sömnlösa nätter.

Läste på lite om Feng Shui hos
Jennyshemochharmoni och vet nu att jag har alldeles för mycket av metallelementet, så nu ska det balanseras.

Jag vill även ha en ny stil där inne, för jag är trött på vitt vitt vitt. Oh, det kändes konstigt att säga det högt, för vitt har varit min favorit "färg" så länge.

Hittade till Southern Accents som har många inspirerande bilder på sovrum, några lite väl mastiga, men andra helt i den stilen jag har tänkt mig. Många detaljer är kanonsnygga om jag gör om dem i mina färger (som jag inte bestämt ännu) och kanske lite enklare.


image394

Roliga och fantasifulla sänghimlar, kanske lite för avancerat, men ooooooh så härligt.


image395


Roliga detaljer som skulle göra susen.


Alla bilder från
Southern Accents





Kommentarer
Postat av: Lottisen

aaah din stackare,hoppas du får "ordning" så du får sova...

Postat av: Teija

Instead of white, what about old rose? Or is this too romantic? I found it and loved it ! http://lovethecountry.blogspot.com/2007/01/vrens-frger-hos-laura-ashley.html
I got Ikea-catalogue yesterday and want everything. So sad Ikea is so far away :(

2007-03-09 @ 16:22:24
URL: http://www.roopeliini.vuodatus.net
Postat av: Anonym

vilka vackra färger!! helt rätt gumman

2007-03-09 @ 17:07:13
Postat av: Teija

Jep, bunny slip-over is for me, do you think it is too childish?:D I have not bake but those things I want to bake soon, poor diet :)

2007-03-11 @ 11:13:29
URL: http://www.roopeliini.vuodatus.net
Postat av: Nina

Lottisen: Sover fortfarande i soffan, usch. *ler

Teija: I have seen that post, loved it! Excesially the chairs and thoose kinds of colors. Well, old rose i ofcourse like, the pink junky i am. haha
And no, it is not to childish, it is lovely!

2007-03-12 @ 14:54:35
URL: http://ninus.webblogg.se
Postat av: Jenny

Kul att du hittat till mig och läser om Feng shui. Det är otroligt intressant! Hoppas det gick bra med balanserandet :)

2007-08-08 @ 16:20:39
URL: http://jennyshemochharmoni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback