En rolig historia, nu

I tisdags när jag och en arbetskompis var på väg hem i min bil så började det kännas lite småskumt när jag gasade. När jag sedan körde av motorvägen för att kontrollera om något satt löst, för det var min första tanke då det skramlade lite i bilen, vad hände då tror ni? Hela bilen blev inom några sekunder rökfylld, gissa om vi skuttade ut illa kvickt. Tydligen hade det gått hål på kylaren så bilen kokade över, säger man verkligen så? En snäll kille plockade upp oss och vi åkte hem, inte alls muntra och glada.
Till saken hör att jag dagen innan hurrat och berättat för hela världen att bilen hade gått igenom felfritt i besiktningen. Vilka är oddsen lixom!
Så nu står min lilla pärla på baksidan av mina föräldrars hus och väntar på lite love and care. Under tiden måste jag ju ändå komma till jobbet, så idag skulle far och jag åka iväg och köpa en "ny" bil. Vi lånade grannens gamla skrutt för att ta oss de fyra mil där min tillkommande stod och väntade. Vad tror ni hände? Jajjemän, tror ni inte att det går hål på en slang till kylaren i den här bilen med???!! Snälla! ;) Som tur var så kom vi på det innan bilen gick i tusen bitar som min egen, så efter lite pyssel kunde vi komma iväg så nu är jag stolt halvägare till en ny röd skönhet. Kan ni alla vara så snälla och hålla era tummar för att den håller ett tag. :)

Under veckan som gått har jag även hunnit ta mig till loppis ett par gånger, har inte hittat så mycket tyvärr. Men den här förvaringslådan fick följa med hem. Den påminner lite om de jag köpte
tidigare.

Jag ska jobba hela helgen, så nu tänkte jag lägga mig i soffan och bara slappa! :)

image445






 


Kommentarer
Postat av: Lottisen

Självklart håller jag tummarna...

Postat av: Teija

Cars are also strange. They were having a bad day ! Poor cars! I hope Red Devil is made for driving :D Love spotty box!

2007-05-25 @ 00:27:50
URL: http://www.roopeliini.vuodatus.net
Postat av: jeanette

haha. förlåt! men de va lite smått roligt (ja ser er springa runt en rykande bil förvirrade o lite arga). håller tummarna att den nya håller länge.

2007-05-25 @ 07:15:46
Postat av: TiniTott

Ibland har man bara otur av alla de slag! Har oxå haft en sån bilotursperiod där allt hände efter varann. Håller verkligen tummarna för att du klarar dig med nya pärlan nu!

2007-05-25 @ 12:26:15
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Denise

Ja vilka är oddsen?? Verkligen mysko. Vad bra att det ordnade sig ändå!! :)

2007-05-27 @ 22:36:04
URL: http://swedish-chick.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback